Het doel van de klachtenprocedure is het klantvriendelijk en efficiënt omgaan met klachten binnen Medikliniek.
De Chef de Clinique is primair verantwoordelijk voor de klachtenprocedure. De bestuurder en de klachtencommissie zijn verantwoordelijk voor het opvolgen van de opgestelde richtlijnen. Bij een klacht kunt u in gesprek gaan met de arts. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.
Mocht dit niet het geval zijn kunt u zich wenden tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris van DOKh. De klachtenfunctionaris helpt u bij uw gesprek met de arts. Uw kunt zich ook rechtstreeks wenden tot de klachtenfunctionaris. Het inschakelen van de klachtenfunctionaris is voor u zonder kosten.
Medikliniek is aangesloten bij de erkende geschillencommissie van DOKh. Mocht u er met de klachtenfunctionaris en de kliniek niet uitkomen dan kan de klachtenfunctionaris u helpen van uw klacht een geschil te maken. Hier zijn kosten aan verbonden.
De cliënt heeft bij het uiten van een klacht de volgende keuzes:
- Mondeling tijdens het spreekuur bij behandelend arts of doktersassistente.
- Mondeling of schriftelijk (een klacht indienen) bij de bestuurder.
- Schriftelijk bij de klachtenfunctionaris van DOKh.
Medikliniek Amsterdam
Admiraal de Ruijterweg 73H
1057JZ Amsterdam
085 8000 750
info@medi-kliniek.nl
Wij zijn aangesloten bij DOKh welke de onafhankelijke klachten en geschillen procedure verzorgt.
Stichting Dokh
Robijnstraat 6,
1812 RB Alkmaar
klachtenengeschillen@dokh.nl